Strut bar fata bara rigidizare intre amortizoare fata pentru Audi skoda vw bmw seat opel

200 Lei
Nou
Pentru urmatoarele modele

Audi A3 8L
Audi A4 B5
BMW e30
BMW e36
BMW e46
Fiat Punto 1 si Punto 2
Ford Focus
Ford Escort Mk7
VW Jetta 2
Opel Astra F
Opel vectra A
Opel Vectra B
Opel Calibra A
Opel Corsa C
Opel Tigra Twin Top
Peugeot 106
Peugeot 206
Peugeot 306
Seat Leon
Seat Toledo
Skoda Octavia 1
VW Bora
Vw Golf 1
VW Golf 2
VW Golf 3
VW Golf 4
VW Golf 5
VW Vento
Vw Jetta 1
VW Lupo
VW Passat B3 B4 Typ 35i
Vw Polo 2 86C / 2F
VW Polo 3 6N
VW Polo 4 9N
VW Scirocco 1 , 2


din aluminiu
reglabile
import Germania

citat de pe forumul BMW

Strut bar-ul "actioneaza" in doua moduri, in ambele cazuri prin rigidizarea masinii si distribuirii fortelor ce actioneaza asupra ei, in conditii de sarcina semnificativa:
1. comprimare
2. tensionare.

Situatia 1) se intalneste in cazul deplasarii pe directia inainte (deci nu neaparat in curbe), cand denivelarile carosabilului actioneaza prin intermediul suspensiei,
asupra interiorului aripilor (unde amortizorul este fixata partea superioara a amortizorului). Amortizoarele fiind montate un pic oblic, exista o componenta orizontala
a fortei ce apare in momentul trecerii peste o denivelare (ce comprima ansamblul arc/amortizor), exercitata direct asupra aripii. In timp, cel putin teoretic, aceste
forte aplicate repetat, pot cauza apropierea capetelor amortizoarelor, afectand implicit geometria. In acest caz, strut bar-ul are rolul de a se opune acestei deformari.

Situatia 2) apare in curbele luate in forta. Intr-un viraj abordat "puternic", masa masinii este transferata pe de-o parte spre exteriorul virajului, iar pe de alta parte
spre fata masinii. Asadar, roata fata de pe exteriorul virajului sustine cea mai mare parte a masei, la fel putand spune despre aripa interioara de pe partea respectiva.
In acest caz, forta orizontala este aplicata spre exteriorul virajului (respectiv masinii), "tragand" amportizorul in exterior, deformand unghiul de cadere al rotii (camber)
, ceea ce afecteaza grav directia si tinuta de drum (sa retinem ca suntem intr-o situatie limita, deci este chiar grav). Strut bar-ul distribuie in acest caz forta respectiva
asupra ambelor amortizoare/aripi interioare, rezultand forte mult mai mici pe fiecare dintre acestea, plus ca insasi alungirea (mica, dar exista) a barei reducand fortele.

Situatiile 1) si 2) combinate pe o perioada lunga de exploatare a masinii duc la "obosirea" metalului, putand duce (teoretic) la distrugerea sa. Putin probabil, totusi.

Acestea fiind zise, cred ca avantajele unui strut bar sunt clare, in special daca este combinat cu o suspensie sport si un sasiu rigid. Se spune ca montarea unui strut bar
este unul din acele "best bangs for the buck".


* pentru modleel e36 in 6 cil si e46 in 4 si 6 cil pretul este de 200 ron
Piesă auto compatibilă cu:
Audi A3 8L
Audi A4 B4
Audi A4 B5
Fiat Punto
Ford Escort
Ford Focus
Opel Astra F
Opel Calibra
Opel Corsa A
Opel Corsa B
Opel Corsa C
Opel Tigra
Opel Vectra A
Opel Vectra B
Opel Vectra C
Peugeot 106
VW Jetta
Actualizat la:
30 Oct 2024, 17:03
Raportează
Actualizat la:
30 Oct 2024, 17:03
Raportează